تاریخ انتشار : 5 خرداد 1403

نورپردازی ورزشگاه

نورپردازی ورزشگاه

استانداردهای روشنایی استادیوم فوتبال

نورپردازی در مجموعه های ورزشی باید با کیفیت، کارآمد و اقتصادی باشد. پر واضح است که این جریان، روندی علمی می باشد. بنابراین برای مهندسی روشنایی این فضاها باید مراحل تحقیقاتی طی شود، سپس طراحان بر اساس نتایج بدست آمده برای اماکن ورزشی و  استانداردهای روشنایی استادیوم فوتبال، مبادرت به نورپردازی آنها کنند. گفتنی است که اگرچه جزئیات عرصه ها در مجموعه های گوناگون ورزشی تفاوت هایی دارند، که این تفاوت ها ناشی از نیازهای گوناگونی فعالیت خاص آنها ایجاد می شوند، اما از دیدگاهی مراحل و کلیت روند نورپردازی در همه آنها یکی می باشد. فراهم کردن روشنایی کافی برای ورزشکاران در راستای فعالیت ورزشی آنها، فراهم کردن نور کافی برای تماشاگران، ایجاد حس هیجان برای هر دو گروه و … می توانند اهداف اصلی طراحی نورپردازی استادیوم ورزشی باشند. موارد گفته شده از الگوهای اختصاصی این مجموعه ها به شمار می آیند.  

رای چراغ و تجهیز اتی که برای انواع زمین های فوتبال مورد استفاده قرار می گیرند، درجه حفاظت (IP) باید عدد بالایی داشته باشد تا در برابر شرایط وی متفاوت، آسیب نبینند. حداقل میزان پیشنهادی برای این پارامتر IP65 است که با توجه به اقلیم محل استادیوم می تواند تا IP67 هم متغیر باشد.

پروژکتور آتریا 150 وات پارس شعاع توس از پروژکتورهای پرنور ولی کم مصرف این شرکت می باشد، علت این موضوع نیز بخاطر وجود ال ای دی ها بصورت چیدمان چیپ در سری پروژکتورهای COB می باشد که در واقع باعث شده تا این پروژکتورها با میزان مصرف پایین انرژی، بالاترین راندمان و نوردهی را داشته باشند، همچنین نور حاصل از آن بصورت نقطه ای و متمرکز بوده که استفاده از این محصول را هم جهت روشنایی و هم جهت نورپردازی مکان هایی مانند نمای ساختمان ها، بیلبوردها، فضاهای بیرونی و محوطه مجتمع های تجاری و اداری و بطور کلی در کلیه مکان هایی که نیاز به پرتویی متمرکز و یکنواخت را دارند، بسیار مناسب و کارآمد می کند. این المان نوری با توان 150 وات خود میزان روشنایی 12900 لومن را ایجاد می کند و نوری فاقد تشعشعات مضر مانند اشعه ایکس و مادون قرمز را تولید کرده و باعث حفاظت و جلوگیری از خستگی چشم می شود.

پروژکتور سی او بی 150 وات پارس شعاع توس در رنگ نور سفید عرضه می گردد و این محصول دارای IP65 بوده که درجه مقاومت و سختی آن را در محیط ها و شرایط مختلف نشان می دهد، بطوریکه قادر است به دلیل ضد آب بودن در مناطق بارانی و مرطوب به راحتی دوام بیاورد. طول عمر این پروژکتور بالا بوده و در اثر کلید خوردن زیاد دچار سوختگی و یا افت نوردهی نمی شود و قادر است به میزان 30000 ساعت نوردهی داشته و نیاز به تعویض قطعات ندارد. 

برای خرید این محصول کلیک کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد