تاریخ انتشار : 24 آبان 1399

چراغ های پنلی

چراغ های پنلی
با توجه به کمبود انرژی و صرفه جویی در منابع انرژی و همچنین با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا در صنایع مختلف ، یکی از مهم ترین منابع تامین انرژی الکتریکی برای تامین روشنایی ، چراغ های پنلی SMD و چراغ های پنلی COB هستند.

از جدیدترین تکنولوژی های به کار رفته برای تامین روشنایی محیط که امروزه استفاده از آن نسبت به لامپ های قدیمی و پرمصرف گسترش یافته است ؛ چراغ های پنلی SMDو چراغ های پنلی COBهستند.

با توجه به کمبود انرژی و صرفه جویی در منابع انرژی و همچنین با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا در صنایع مختلف ، یکی از مهم ترین منابع تامین انرژی الکتریکی برای تامین روشنایی ، چراغ های پنلی SMD و چراغ های پنلی COB هستند.

روشنایی و تاثیر آن در زیبایی

یکی از عناصری که امروزه در زیبایی اهمیت دارد روشنایی است که با استفاده از چراغ های مختلف می توانیم به زیبایی محیط بی افزاییم ؛ البته که تامین روشنایی از زمان های قدیم مورد توجه بوده است و برای روشنایی محیط از لامپ های رشته ای  استفاده می شده که این لامپ ها که مصرف برق بالایی داشته همچنین باعث خیرگی و آزاردهی به چشم می شده است ؛ امروزه با توجه به گسترش صنعت ، لامپ های ال ای دی ، کم مصرف و چراغ های پنلی SMD و چراغ های پنلی COB وارد بازار رقابت شده اند.

چراغ های پنلی SMD و COB علاوه بر نورپردازی ، در زیباسازی دکوراسیون منزل نیز کاربرد زیادی دارند. 

  • چراغ های پنلی  SMD

چراغ های پنلی SMD از جدیدترین چراغ های تولیدی در بازار هستند که در ساختمان داخلی آن ها از لامپ SMD استفاده شده است و در واقع این لامپ برای ساخت قطعاتی به کار می رود که به صورت سطحی نصب می شود و این قطعات از آی سی هایی با پایه های کوتاه هستند که بدون سوراخ شدن روی بورد نصب می شوند. 
استفاده از لامپ های SMD باعث می شود علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، نوری با کیفیت بهتر داشته باشیم، این چراغ ها همچنین گرمای کمتری نسبت به لامپ های قدیمی تولید می کنند و طول عمر بالاتری دارند.

چراغ های پنلی COB

چراغ های پنلی COB نیز با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند که نسبت به سیستم های روشنایی قدیمی کاربرد و کارایی بالاتری دارند و در واقع در ساختمان داخلی چراغ های COB نیز لامپ COB  به کار رفته است.

کلمه COB مخفف کلمه چیپ های الکترونیکی چسبیده شده به برد های الکترونیکی هستند که در این نوع لامپ ها تعداد زیادی چیپ یا بورد در کنار هم قرار دارند و به صورت مرکز نورانی دیده می شوند. 

از مزایای استفاده از چراغ های پنلی COB مصرف پایین انرژی  ، طول عمر بالا و تولید نور بسیار زیاد و با کیفیت بالا می باشد.

از دیگر ویژگی های چراغ های پنلی SMD و چراغ های پنلی  COB  داشتن برنامه و ریموت کنترل است که به شما امکان روشن و خاموش کردن چراغ های پنلی را از هر قسمت محیط می دهد.

 تغییر دیزاین منزل بدون تغییر کفپوش و رنگ دیوارها !!

برای تغییر دکوراسیون یک محیط گاهی لازم است رنگ دیوار و کفپوش ها را عوض کنیم اما در صورتی که امکان انجام اینکار نباشد می توانیم از چراغ های پنلی SMD  و چراغ های پنلی  COB  نوع توکار و روکار در رنگ های مختلف ، برای تغییر دیزاین محیط استفاده کنیم 

در واقع یکی از کاربرد های چراغ های پنلی SMD   و چراغ های پنلی COB  زیبا کردن و جلا دادن به بخش های مختلف یک خانه همانند وسیله های دکوری و یا نورپردازی فضاهای مختلف مانند آشپزخانه ها و یا اتاق های پذیرایی و غیره است .

ساختار چراغ های پنلی SMD و COB  به چه صورت است؟

همانطور که توضیح داده شد چراغ های پنلی می توانند دارای لامپ از نوع SMD یا COB باشند که این دونوع لامپ به لحاظ ساختمان داخلی با یکدیگر متفاوت هستند ، لامپ COB به کار رفته در چراغ های پنلی COB دارای یک سری چیپ یا دیود کوچک است که روی آن ها با ماده ای فسفر سان پوشانده شده است ، اما لامپ های SMD به کار رفته در چراغ های پنلی SMD ساختاری متفاوت دارند و معمولا یک یا چند چیپ یا دیود هستند که به وسیله یک سیم نازک طلایی به یکدیگر متصل شده اند و در واقع بورد واحدی در کار نیست ولی به صورت عمومی از اشکال مستطیلی در اندازه های مختلف برای ساخت چراغ پنلی SMD استفاده می شود.

دسته بندی چراغ های پنلی با توجه به روکار و توکار بودن 

در یک دسته بندی دیگر چراغ های پنلی به دو دسته چراغ پنلی روکار و چراغ پنلی توکار تقسیم می شوند که برای نصب چراغ پنلی SMD توکار یا چراغ پنلی COB توکار لازم است ابتدا روی بخشی از سقف یا دیوار حفره ای برای قرارگرفتن این چراغ ها تعبیه شود ولی گاهی در یک محیط امکان ایجاد محلی برای قرار گرفتن چراغ های پنلی به صورت توکار وجود دارد که در این صورت از چراغ پنلی SMD روکار یا چراغ پنلی COB روکار استفاده می شود و مشتریان می توانند بنا بر محل مورد نظرشان چراغ مناسب را انتخاب نمایند.

سایر ویژگی های چراغ های پنلی 

چراغ های پنلی SMD یا چراغ های پنلی COB با لامپ هایی در توان های مختلف بین 3 تا 60 وات تولید می شوند و جنس بدنه این چراغ ها معمولا از پلی کربنات نشکن یا قاب فلزی آلومینیومی می باشد که در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند همچنین این چراغ ها در دو نوع آفتابی و مهتابی با نورهای سفید و زرد در بازار موجود می باشند که مشتریان می توانند بنابه نیاز خود چراغ هایی با اندازه های مختلف را انتخاب نمایند.

چراغ SMD دورشیشه

چراغ های پنلی SMD یا چراغ های پنلی COB نسبت به چراغ های قدیمی تر دارای نوری یکنواخت بدون خیرگی و خستگی چشم هستند که در هنگام استفاده از آنها گرما ایجاد نمی شود و در عین حال در مصرف برق نیز صرفه جویی شده و طول عمر بالایی هم دارند.چراغ های پنلی در انواع دور شیشه ای و دور سرامیکی تولید می شوند و برای روشنایی در اماکن مسکونی ، اداری ، تجاری ، مراکز کامپیوتری ، اتاق های سرور ، هتل ها ، کتابخانه ها ، سرویس های بهداشتی ، استخرها و غیره استفاده می شوند.

پنل SMD روکار

در محل هایی که نیاز به چراغ هایی تخت با روشنایی بالا داریم می توان از چراغ های پنلی SMD روکار یا توکار استفاده کرد ، این چراغ ها از آنجا که همانند صفحه های نورانی هستند در طراحی دکوراسیون منازل نیز تاثیر می گذارند و باعث زیبایی فضا می گردند همچنین اگر در یک فضا نیاز به نور پروژکتوری برای تزیین المان های مختلف داشتید می توانید از چراغ های پنلی COB استفاده نمایید زیرا به صورت یک کانون نورانی دیده می شوند و می توان از آنها در تزیینات گچ بری ، بوفه های منازل ، ویترین مغازه ها و غیره استفاده کرد.

چراغ های COB

تنوع بالای رنگ و ابعاد چراغ های پنلی این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است تا متناسب با محل مورد نظر خود چراغ مناسب را انتخاب نمایند و می توان برای صرفه جویی در مصرف انرژی چراغ های پنلی جدید را جایگزین چراغ های قدیمی کرد و برای تامین روشنایی اماکن مختلف اقدام به خرید چراغ های پنلی SMD یا خرید چراغ های پنلی COB نمایید و با پرداخت هزینه کمتر کارایی بالاتری را در منزل یا محل مورد نظر خود داشته باشید.

همچنین می توانید برای دریافت قیمت چراغ های پنلی SMD یا قیمت چراغ های پنلی COB به سایت فروشگاه اینترنتی روشن کالا مراجعه کنید 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد