تاریخ انتشار : 30 آبان 1399

لامپ ال ای دی | لامپ LED

لامپ ال ای دی | لامپ LED
در طول تاریخ روشنایی یکی از ملزومات زندگی بشر بوده است. امروزه تولید کنندگان زیادی در این عرصه وجود دارند که در جهت تولید لامپ هایی که هم از لحاظ مصرف انرژی مقرون به صرفه بوده و هم ظاهر زیبایی دارند، با یکدیگر رقابت می کنند.


لامپ LED ( لامپ ال ای دی ) یکی از جدیدترین انواع روشنایی است که در واقع مجموعه ای از یک یا چند LED یا دیود نوری می باشند. این مجموعه برای به دست آوردن شدت نور و رنگ مورد نیاز در کنار یکدیگر قرار می گیرند. در واقع مجموعه این دیودها سبب می شود تا نوری ملایم و یکنواخت در فضا منتشر گردد. از این لامپ ها می توان جهت تامین روشنایی و همچنین تزیین فضا استفاده کرد. ویژگی های منحصر به فرد این محصول خرید لامپ LED را به گزینه ای مناسب تبدیل کرده است و سبب شده به سرعت جایگزین سایر منابع روشنایی گردند. زیرا انواع روشنایی ال ای دی با مصرف انرژی کم و بازدهی بالا توانسته اند جایگاه خود را بین سایر رقبا ارتقا دهند.

در سایت روشن کالا امکان خرید لامپ ال ای دی در مدل های مختلف شمعی، حبابی، اشکی، قارچی ،استوانه ای، جیوتن،گل با سرپیچ های متنوع برای شما امکان پذیر است.

انواع لامپ ال ای دی

لامپ های ال ای دی در مدل های مختلفی تولید می شوند (لامپ اشکی ، لامپ حبابی و غیره). همین تنوع سبب شده است تا گزینه های مناسبی برای جایگزینی لامپ های معمولی و حتی کم مصرف به شمار روند. این لامپ ها با قدرت نوردهی بالا و همچنین مصرف کمِ انرژی، باعث کاهش هزینه ها می گردند و از نظر روشنایی یکی از بهترین موارد محسوب می شوند. انواع لامپ ال ای دی با سرپیچ معمولی، شمعی و فیلامینتی تولید می شوند که هرکدام کاربرد ویژه ای دارند. می توانند در منازل، سالن ها یا اماکن تجاری مورد استفاده قرار گیرند. امروزه روشنایی ال ای دی به دلیل داشتن مصرف برق پایین می توانند انتخاب خوبی جهت تعویض با لامپ های قدیمی باشند. همین موارد می توانند بر قیمت لامپ ال ای دی موثر باشند.

در اینجا انواع لامپ LED و ویژگی های خاص آن ها می پردازیم :

لامپ LED سرپیچ معمولی یا E27

لامپ ال ای دی سرپیچ معمولی یکی از انواع این محصولات است که دارای سرپیچ E27 بوده و به راحتی قابلیت جایگزین شدن با لامپ های رشته ای قدیمی را دارند. این لامپ ها نوری قابل توجه با راندمان بالا تولید می کنند. دارای حباب هستند که از ایجاد نورخیره کننده جلوگیری می کند. استفاده از این لامپ ها سبب می شود تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی، بازدهی نوری نیز بالا رود.

لامپ ال ای دی سرپیچ E27 در دسته لامپ هایی قرار دارند که طول عمر بالایی داشته و می توانند نور مناسبی را در فضا منتشر سازند. همچنین این لامپ ها دارای توان ها و اندازه های مختلفی هستند که مشتریان می توانند متناسب با نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نمایند.

لامپ LED سرپیچ شمعی یا E14

لامپ ال ای دی سرپیچ شمعی یا E14 دارای حباب شمعی شکل هستند که می توانند جایگزین لامپ های رشته ای شوند. این لامپ ها کاربردهای مختلفی دارند به طور مثال می توان از آن ها در لوسترهای منازل و چراغ های محیط های مختلف استفاده کرد. این لامپ ها می توانند نوری با کیفیت و شدت مناسب در فضا منتشر سازند و در عین حال با داشتن راندمان بالا و مصرف انرژی پایین در دسته تجهیزات مقرون به صرفه قرار دارند. این محصول می تواند به عنوان لامپ لوستر ال ای دی نیز مورد استفاده قرار گیرد و جایگزین لامپ های هالوژن قدیمی شود.

انواع لامپ ال ای دی سرپیچ شمعی ( لامپ LED شمعی ) در رنگ های سفید مهتابی و زرد آفتابی تولید می شوند که می توان در یک فضا از ترکیب این رنگ ها استفاده کرد. یکی از ویژگی های لامپ شمعی ال ای دی طول عمر بالای آن است که سبب می شود با یکبار هزینه خرید تا مدت زیادی بتوان از این محصول استفاده کرد.

لامپ LED فیلامنتی

این لامپ ها دارای دو مدل مختلف هستند، لامپ ال ای دی فیلامنتی با سرپیچ معمولی E27 و لامپ فیلامینتی با سرپیچ شمعی E14 که مشتریان می توانند متناسب با کاربرد مورد نظرشان یکی از این مدل ها را انتخاب نمایند. انواع لامپ فیلامنتی می توانند جایگزین لامپ های معمولی شوند زیرا نور بیشتری تولید کرده و در عین حال گرمای کمتری ایجاد می کنند.

لامپ های فیلامنتی از لحاظ شکل ظاهری و نور مشابه لامپ های رشته ای پرمصرف هستند اما از نظر انرژی بسیار کم مصرف هستند. خیلی کمتر از لامپ های ال ای دی دیگر گرم می شوند. از این لامپ ها می توان در لوسترهایی که دارای شید یا کلاهک هستند استفاده کرد. به دلیل شکل ظاهری زیبا و شیک همچنین مصرف انرژی کم توصیه می شوند. از لامپ های ال ای دی فیلامنتی می توان در فضاهایی که نیاز به نورپردازی با لامپ های زیبا داریم استفاده کرد و این لامپ ها قابلیت جایگزین شدن با هالوژن های قدیمی را دارند.

ویژگی لامپ LED


همانطور که در بالا اشاره شد، این نوع از روشنایی ها دارای خصوصیاتی هستند که امکان انتخاب آن ها توسط کاربر را افزایش می دهد. به طور کلی استفاده از روشنایی ال ای دی به دلایل زیر توصیه می شود:

طول عمر بالا
بازده نوری زیاد
روشن شدن لامپ به محض رسیدن برق به آنها
عدم ایجاد خرابی به دلیل روشن و خاموش کردن زیاد
لامپ های LED با گذشت زمان دچار افت نور نمی شوند.

فروشگاه اینترنتی روشن کالا با هدف عرضه و فروش محصولات شرکت پارس شعاع توس و پارس شعاع تابا(والا نور) و حذف واسطه بین تولیدکننده و مصرف کننده به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی محصولات پارس شعاع توس و پارس شعاع تابا (والانور) شناخته می شود شما می توانید  انواع لامپ های  ال ای دی را از فروشگاه روشن کالا تهیه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد